Finał innowacji pedagogicznej „Tajemniczy Ogród Jordanowski”- czytelnicza wędrówka szlakiem ulubionych bohaterów książkowych-23-04-2016

Finał innowacji pedagogicznej „Tajemniczy Ogród Jordanowski”- czytelnicza wędrówka szlakiem ulubionych bohaterów książkowych-23-04-2016

23 kwietnia 2016 r. w Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich  odbył finał innowacji pedagogicznej „Tajemniczy Ogród Jordanowski”- czytelnicza wędrówka szlakiem ulubionych bohaterów książkowych. Patronatami honorowymi wydarzenia były: Biblioteka Raczyńskich – fundator nagród rzeczowych oraz Rada Osiedla Jeżyce. Patronat medialny objął „Nasz Głos Poznański”, „Kurier Ogrodowy”, „Nasze Jeżyce” i radio „Emaus”.

 

Celem innowacji pedagogicznej była popularyzacja czytelnictwa poprzez scalenie dwóch dziedzin sztuki :literatury i plastyki. Rozwijanie umiejętności odpowiedniej interpretacji tekstu wyrażone poprzez głośne czytanie i ilustrację.

Dla dzieci z klas trzecich przeprowadzono warsztaty literacko – plastyczne, na których  pokazano  piękno polskiej ilustracji książkowej, nauczono rozpoznawać różne techniki plastyczne, rozumieć przeczytany tekst i łączyć go z obrazem. Do wysłuchanych bajek powstało 180 prac plastycznych wykonanych w pasteli suchej, olejnej, malowane akwarelami, temperami lub wykonane w technice mieszanej. Wszystkie prace brały udział w konkursie „Moja ilustracja”. Wernisaż odbył się w dniu finału innowacji, a wystawę można oglądać jeszcze przez 2 tygodnie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

W dniu kończącym projekt odbył się „Konkurs pięknego, głośnego czytania”. Dwudziestu dwóch uczestników czytało fragmenty wybranych książek poznańskich twórców literatury dla dzieci i młodzieży. Publiczne wystąpienie dzieci z ilustracją w tle stworzyły w sobotnie popołudnie autentyczne święto książki. Zintegrowały społeczność szkolną , rodziców, nauczycieli, przybyłych gości wokół kreatywnych działań popularyzujących czytelnictwo.

Przed ogłoszeniem wyników konkursów wieńczących innowację odbył się koncert wychowanków Ogrodu Jordanowskiego Nr 2, a po nich występ Chóru Dziecięcego „Kukułeczki” z Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego.

W konkursie plastycznym „Moja ilustracja” Jury w składzie:

– Pani Barbara Myszka – kierownik filii 38 Biblioteki Raczyńskich,

– Pan Marcin Markowski –adiunkt w Pracowni Plakatu na Uniwersytecie   Artystycznym – przewodniczący jury,

– Pani Agnieszka Szcześniak – nauczyciel-wychowawca Ogrodu jordanowskiego Nr 2

wyłoniło 10 laureatów:

I miejsce – Michalina Jędrzejczak – Szkoła Podstawowa Nr 90

II miejsce – Marcel Jańczak – Szkoła Podstawowa Nr 88

III miejsce – Sebastian Deckert – Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr 2

Wyróżnienia:

  • Maksymilian Dinos – Poznańska Szkoła Chóralna
  • Nadia Nowacka – Szkoła Podstawowa Nr 75 z Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr3
  • Weronika Majchrzak – Szkoła Podstawowa Nr 88
  • Kalina Kobiałka – Szkoła Podstawowa Nr 89
  • Jakub Tyc – Szkoła Podstawowa Nr 79
  • Nicol Szajek – Szkoła Podstawowa Nr 75 z Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr3
  • Oliwier Trenerowski – Szkoła Podstawowa Nr 88

W „Konkursie pięknego, głośnego czytania” Jury w składzie:

– Pani   Grażyna Lück – Kubalewska – dyrektor Ogrodu Jordanowskiego Nr 2,

– Pani Magdalena Bera – instruktor w dziale Sieci Bibliotecznej Biblioteki Raczyńskich,    

– Pan Jan Janusz Tycner – animator wielkopolskiej kultury – przewodniczący jury

wyłoniło 7 laureatów:

I miejsce – Wiktor Laskowski – Szkoła Podstawowa Nr 88

II miejsce –   Zofia Hak – Szkoła Podstawowa Nr 90

III miejsce – Ignacy Szulc – Szkoła Podstawowa Nr 89

Wyróżnienia:

  • Kajetan Gorzejewski – Szkoła Podstawowa Nr 75 z Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr3
  • Zuzanna Wieczorek – Szkoła Podstawowa Nr 79
  • Natalia Pilarska – Szkoła Podstawowa Nr 89
  • Maciej Michałek – Szkoła Podstawowa Nr 88

Została przyznana nagroda publiczności dla Zuzanny Wieczorek ze Szkoły Podstawowej Nr79.

Wszystkie dzieci otrzymali za uczestnictwo w konkursie upominek – książkę.

Autor tekstu: Agnieszka Szcześniak

Share this post


Skip to content